Första dagen på jobbet...

Det började med att jag kom iväg sent på morgonen. Men höll tiden ganska bra ändå.
Tills jag kom till Råslätt där jag skulle lossa ägg.
Skulle försöka köra in till kajen och fastnade i snön såklart.
Jag fick som tur va tag i fastighetskötaren som kom ut med en liten plog och grus. Men tyvärr så hade han för lite grus så han fick ringa till en kille som kom med en traktor med en hel skopa grus.
1 ½ timme tog det innan jag lyckades komma loss.
Sen så bar det av i full fart till Habo. Allt var frid och fröjd tills jag kom till Ahlin´s.
Där är det en brant backe som jag måste stå i för att kunna lossa. Fick inget fäste när jag skulle därifrån men backade ner till en stor plan där jag vände runt och tog sats. Men det hjälpte inte, jag kom till halva backen innan hjulen började spinna igen. Så dom fick koppla på ett sandagregat efter en personbil och sanda backen åt mig.
Efter typ 6 försöket kom jag upp.
Sen va det bara att glömma att jag skulle hinna lasta alla ställen.

Och denna morgon började inte mycke bättre.
Skulle ju få va ledig idag men telefonen ringed kl 06.30.
Chefen undrade om jag kunde ställa upp och jobba.
Javisst sa jag yrvaket och gick upp, fixade mig.
Gick ut och skarpade bilen.
Då ringer telefonen igen.
Transportledningen säger att jag inte behöver jobba utan att chefen åker själv.
Min lycka är total...
Nu tänker jag lägga mig och sova typ 2 timmar till.

God Natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0