Tält och bordsbön...

Veckan kunde ju börjat bättre.
Jag fick det stora nöjet att köra tält.
Och inte vilka tält som helst, utan sådana som används till tältmöten.
Och jag som är så religös =)



Fick gå upp kl 3 för att åka ner till RK och lasta, det gick smidigt och bra.
Sen bar det av till Vrångshult, mitt ute i småländska urskogen.
Lossningen gick som en dans och sen blev det fika.
In i lilla stugan och varsågoda.
Innan jag hunnit sätta mig så säger en av de små rara tanterna att  vi ska be bordsbön.
Jag höll på och DÖ...
Alla knäppte häderna och mummlade för sig själva.
Jag försökte hålla mig för skratt :P
Jag drack upp min saft och gick ut och ringde transportledningen..
Han garvade i 10 minuter och sa att jag skulle få köra tält varje år.
Sen tog det en kvart innan chefen ringde och asgarvade...Han lovade att han skulle köra nästa år.
Nästa anhalt va en lite bongård mitt ut i ingestans, där skulle det lastas ett nytt tält.
Handlastning =/ 
Två timmar senare bar det av tillbaka till RK för lossning och lastning av  trappor till Sthlm.
Efter lite krångel var jag äntligen på väg igen.
Sista stoppet för dagen blev  Sillekrog.

Och nu sitter jag i  Edsbacka och väntar på  att bli loss...
Lossa en skåp bil med hjälp av kranbil tar tid.
Men när detta är klart så bär det av hem igen.

Puss och kram och nyp i stjärten


Kommentarer
Postat av: Cathrine

men bordsbön, det verkar ju kalasbra, nu fick du säkert syndernas förlåtelse oxå ;)

2009-07-23 @ 14:08:15
URL: http://catenett.blogg.se/
Postat av: Anna

hahahahahahahahaha! hohoho hahaha önskar jag hade varit där och smygfilmat dig

2009-07-29 @ 09:42:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0